2016. április 14., csütörtök

Oktatóvideó készítése Powtoon-ban

A regisztráció után felajánlotta az oldal, hogy 2 napig teljes körű hozzáférést kapok az oldalon fellelhető elemekhez, funkciókhoz. Ám ez a 2 nap letelt, és a videóm elkészítéséhez olyan elemeket használtam, amelyek nem a "free" kategóriába tartoznak, és voltam olyan figyelmetlen, hogy nem töltöttem le azonnal a videót, így csak ezen a linken érhető le. A problémát orvosolná, ha a figuráimat lecserélném ingyenessé, de nem véletlenül döntöttem mellettük :)

Nem fogok túl sokat beszélni az oldal szépségéről, mert nem tudok sok jót elmondani. Matematika szakosként hiányolom a képletszerkesztőt, anélkül meg egy matektanár nem igazán tud létezni. Elég béna megoldás, ha állandóan valamilyen képletet szerkeszteni tudó programban kellene megszerkeszteni a formulákat, majd transparent képpé alakítani, és a kész terméket beilleszteni a videóba. A szerkesztőfelület sem a legmegfelelőbb, egy oldalon belül sok a három gördítősáv. (1366x768-as standard felbontású gépen) Ha lekicsinyítem az oldalt, hogy az egyik eltűnjön, akkor elég picik lesznek a betűk. De lehet, hogy ez csak az informatika szakos szememet bántja :) A felsorolás funkciót is hiányoltam (vagy el van rejtve, csak én nem találtam meg?). 

A képek méretezési lehetőségeivel sem békültem ki. A képek oldalinak felénél található pötyivel nem x/y irányban lehet nyújtani a képet, hanem az arányok megtartásával nagyítani csak. És ha én ezt a pandát le szeretném fogyasztani, akkor nem tehetem meg?! Na jó, azt még megértem, hogy a "beépített" figurákat ne bántsuk, de hogy még egy téglalapot sem lehet átskálázni..

Jaj, nem ez a feladat, hogy az Powtoon-t kritizáljam, így befejezem a postot. A videóm picit túlcsúszott a 30 sec-es ajánlott időn (1:54), de nem találtam hirtelen olyan témát, amivel ennyi idő alatt tudtam is volna kezdeni valamit. Így a tengelyes tükrözés tulajdonságait mutatja be a videó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése